Grindeanu a cedat, vitejia i s-a ofilit. Victorie a CFR-istilor, vor avea salariile marite cu 10% incepand cu ianuarie 2022

Grindeanu a cedat, vitejia i s-a ofilit. Victorie a CFR-istilor, vor avea salariile marite cu 10% incepand cu ianuarie 2022
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Grindeanu a cedat, vitejia i s-a ofilit. Victorie a CFR-istilor, vor avea salariile marite cu 10% incepand cu ianuarie 2022

( Victor Gheja – politica – AK-24 ) Greva declansata luni de angajatii CFR Calatori s-a incheiat si toti salariatii care au oprit lucrul au revenit la munca, a declarat, pentru Agerpres, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR), Rodrigo Maxim, la finalul discutiilor avute de sindicalisti cu conducerea Ministerului Transportului si Infrastructurii. Surse […]

( Victor Gheja – politica – AK-24 )

Greva declansata luni de angajatii CFR Calatori s-a incheiat si toti salariatii care au oprit lucrul au revenit la munca, a declarat, pentru Agerpres, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR), Rodrigo Maxim, la finalul discutiilor avute de sindicalisti cu conducerea Ministerului Transportului si Infrastructurii. Surse oficiale au anuntat ca Ministerul Transporturilor a fost de acord ca salariile CFR-istilor sa creasca cu 10% din ianuarie 2022, desi Grindeanu sustinea dimineata ca este impotriva.

„Momentan, protestele au fost oprite, trenurile incep sa circule – bineinteles, vor mai avea intarzieri pana se intra in circulatia normala, dar trenurile vor incepe sa circule. Toti angajatii s-au intors la lucru, circulatia trenurilor s-a reluat, dar se deblocheaza mai greu. Dar activitatea salariatilor s-a intors complet la normal. De maine nu mai avem proteste”, a afirmat Rodrigo Maxim.

Liderul sindical a explicat ca reprezentantii din conducerea Ministerului Transporturilor au promis majorarea salariilor angajatilor feroviari cu un procent echivalent cu indicele inflatiei.

„Cei de la Ministerul Transporturilor au promis ca va fi o crestere a salariilor in 2022 in functie de indicele inflatiei, indicele de crestere a preturilor, dupa aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli, probabil undeva prin martie-aprilie”, a mentionat Rodrigo Maxim.

Intr-o declaratie la sediul MTI, Alin Serbanescu, consilier al ministrului de resort, a precizat ca in urma protestului au fost blocate 261 de trenuri.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat inainte de intalnirea cu grevistii, ca daca salariile ar fi majorate cu 10% impactul ar fi de 1 miliard de lei, iar acesti bani nu exista.

Fostul ministru al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a avut luni dimineata o reactie dura dupa ce Sorin Grindeanu a sustinut ca vinovati de promisiunile facute CFR-istilor sunt „niste domni inaintea mea”.

„Un caz socant. Statutul ceferistilor creste salariile. PSD si PNL il voteaza in Parlament, USR se opune cu argumentul ca nu e ok sa mai cream categorii speciale. PNL si PSD amana in bugetul lor aplicarea legii. CFR-stii fac greva. Grindeanu iese si zice ca ‘niste domni dinaintea mea au creat niste asteptari’. Cat de nesimtit poti sa fii?”, a transmis Ghinea.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni ca guvernul anterior a promis foarte multe lucruri angajatilor de la CFR, dar aceste promisiuni nu sunt sustenabile economic, adaugand ca va continua dialogul atat cu managerii, cat si cu sindicalistii din aceste societati.

„Referitor la greva CFR – eu am avut in aceasta dimineata intalniri cu managerii companiilor din CFR. De asemenea, dupa-masa o sa am intalniri si cu ei si cu liderii de sindicat. Vreau sa fiu foarte clar si sa va spun ca in acest moment ma aflu, ca ministru al Transporturilor, in situatia urmatoare: niste domni inaintea mea au promis foarte multe lucruri, au promis ca va intra in vigoare statutul feroviarilor, au promis liderilor de sindicat in discutiile de la Ministerul Finantelor ca vor fi marite salariile, ma refer la guvernarea care s-a incheiat in septembrie si ca anumite facilitati vor fi puse in practica de la 1 ianuarie. Totul e pe baza de promisiuni. Pe de alta parte, tot acea guvernare venea si spunea ca infrastructura feroviara trebuie sa dispara sau sa fie tratata la si altele”, a spus Grindeanu, intr-o conferinta de presa la sediul central al PSD.

El a adaugat ca in discutiile pe care le-a avut cu managerii din zona feroviara le-a spus „o realitate” si nu vrea sa fie acuzat de cei care vor veni dupa el ca a facut promisiuni de care sa nu tina cont.

„Realitatea care sta in picioare in acest moment pe zona feroviara este o realitate economica neplacuta sau nesustenabila economic, pe orice tip – CFR Infrastructura, Marfa, Calatori. Statul roman s-a angajat prin PNRR in anul 2022 sa eficientizeze aceste companii. Aceste angajamente trebuie sa le indeplinim. Sunt dispus la dialog, voi sta de vorba cu toata lumea, dar voi avea ca si coordonate de baza doua lucruri – pe de o parte sustenabilitatea economica si pe de alta parte jaloanele pe care trebuie sa le indeplinim pe parcursul lui 2022. De la aceste lucruri nu am cum sa abdic. Impreuna cu managerii si cu liderii de sindicat sa gasim solutii astfel incat veniturile sa creasca, dar solutii care sa fie sustinute economic”, a afimat Grindeanu.

Grindeanu a mai spus ca va mai fi o discutie in Guvern de la inceputul anului viitor referitoare la o posibila plafonare a preturilor la energie catre beneficiari de tipul CFR.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta