Marile proiectele de infrastructură din județ, blocate

Marile proiectele de infrastructură din județ, blocate
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Marile proiectele de infrastructură din județ, blocate

( Cristian Patrascu – Monitorul de Vaslui ) Drumul expres Tișița-Albița, șoseaua de centură a municipiului Vaslui, „drumul strategic”. Toate aceste proiecte sunt blocate în prezent, iar lucrările se desfășoară anevoios. Deputatul Mihai Botez, președintele USR Vaslui, face o analiză a evoluției proiectelor de infrastructură din județ, spunând că trebuie să vină cu „vești proaste”: […]

( Cristian Patrascu – Monitorul de Vaslui )

Drumul expres Tișița-Albița, șoseaua de centură a municipiului Vaslui, „drumul strategic”. Toate aceste proiecte sunt blocate în prezent, iar lucrările se desfășoară anevoios. Deputatul Mihai Botez, președintele USR Vaslui, face o analiză a evoluției proiectelor de infrastructură din județ, spunând că trebuie să vină cu „vești proaste”: „Avem doar vorbe și verbe la viitor”.  

„Tișița-Albița e moartă și îngropată, nu a mai evoluat în nici un fel, iar la Centura ocolitoare a Bârladului e jale, pe șantier lucrează 5 oameni… de zor”, spune deputatul Mihai Botez, președintele USR Vaslui, făcând o analiză a evoluției proiectelor de infrastrucutră din județul Vaslui. Astfel încât parlamentarul USR îi dă un calificativ și îl rebotează pe ministrul Transporturilor: „Grindeanu – PSD e ”STOPeanu” pentru infrastructura din Vaslui”.

„Pus în fața datelor de către Cătălin Drulă care cunoaște și supraveghează toate proiectele de infrastructură din țară, Grindeanu dă din colț în colț. Cât USR a fost la guvernare, proiectele au evoluat și a existat transparență și predictibilitate, acum avem doar vorbe și verbe la viitor, vom face, vom executa, vom verifica, vom porni… dar despre lucruri făcute mai greu”, scrie Mihai Botez pe contul său de socializare.

„Prezentul îl îndurăm cu toții la Bârlad și e normal poate să înduri la un moment dat pentru a aștepta un rezultat bun, dar când doar înduri, fără perspectiva clară a unui final al condițiilor grele de trafic, parcă îți piere răbdarea”, completează Botez.

Deputatul USR arată că aceeași este și situația „drumului strategic”, artera rutieră din vestul județului la care se lucrează în cadrul unui proiect al Consiliului Județean Vaslui. „E aproape mort și el, constructorul pentru ultima porțiune spune că probabil se va retrage din cauza costurilor ridicate ale materialelor de construcții, e același care lucrează și la centura Bârladului”, spune Botez, care arată că îi pare rău că vine cu toate aceste vești rele pentru vasluieni, dar aceasta ar fi realitatea în prezent.

Botez amintește de vizita pe șantierul Centurii Bârlad a consilierului personal al ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi, sătptămâna trecută, prilej cu care acesta s-a declarat nemulțumit de viteza mică de execuție a investiției. Într-o postare pe facebook, el spunea: „Din păcate, situația nu este deloc bună pe acest șantier, care are termen de finalizare decembrie 2023”…

„Astăzi (miercuri, 13 iulie, n.r.) am fost la Bârlad, unde, la solicitarea primarului Dumitru Boroș (PNL), am efectuat o vizită de aproximativ două ore pe șantierul Variantei Ocolitoare a Bârladului. Este a treia vizită pe care o fac pe acest șantier în ultimele cinci luni de zile. Din păcate, situația nu este deloc bună pe acest șantier, care are termen de finalizare decembrie 2023! O variantă ocolitoare de 11,281 kilometri, care a avut ordin de începere a execuției în 06.08.2020 și care, din august 2021, este într-o fază de stagnare. Astăzi, erau pe șantier cinci muncitori și trei șefi, plus cinci camioane, un greder și două compactoare. La un moment-dat, prin sosirea mea și a domnului primar, plus o persoană din primărie și șoferul, cred că am depășit numărul de muncitori care cofrau la un podeț. Am vizitat și noua groapă de împrumut din localitatea Perieni, care este la aproximativ 2 kilometri de șantier și este organizată pentru a începe exploatarea în maximum 30 de zile, după ce se finalizează cu toate avizele. Șeful de șantier m-a informat că această groapă de împrumut (a treia) va asigura tot materialul de umplutură pentru întreg aliniamentul variantei ocolitoare”, și-a informat Urtoi prietenii virtuali.

„La finalul vizitei, domnul primar Dumitru Boroș m-a întrebat cum să procedeze? Oamenii din Bârlad sunt disperați, mai ales de când cu acest trafic de camioane dinspre Ucraina, camioane care trec prin oraș. M-a întrebat chiar ce să spună în postarea pe care ar dori s-o facă pe facebook.

I-am răspuns: ADEVĂRUL! Mai avem o lună și jumătate de vară, cea mai bună perioadă pentru constructori, iar aici mai mult se stă decât se lucrează.

Sper ca cei din CNAIR să grăbească decizia în legătură cu antreprenorul și să vedem că se lucrează pe toată lungimea acestei centuri. Este de menționat că această investiție are finanțare integral asigurată de Ministerul Transporturilor! Voi reveni…”, a scris consilierul ministrului Transporturilor.


Distribuie articolul