Ministrul Transporturilor anunță semnarea contractului de proiectare a Autostrăzii Unirii: Ne luptăm ca A8 și A7 să fie finanțate din PNRR. Moldova a așteptat suficient drumuri moderne

Ministrul Transporturilor anunță semnarea contractului de proiectare a Autostrăzii Unirii: Ne luptăm ca A8 și A7 să fie finanțate din PNRR. Moldova a așteptat suficient drumuri moderne
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Ministrul Transporturilor anunță semnarea contractului de proiectare a Autostrăzii Unirii: Ne luptăm ca A8 și A7 să fie finanțate din PNRR. Moldova a așteptat suficient drumuri moderne

( Alexandra Loy – Caleaeuropeana.ro ) Contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii (A8( precum şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, au fost semnate joi, 8 aprilie, a anunţat pe Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a precizat că atât A8, cât și A7 – Austostrada Târgu Mureș – Iași sunt priorități ale ministerului, […]

( Alexandra Loy – Caleaeuropeana.ro )

Contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii (A8( precum şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, au fost semnate joi, 8 aprilie, a anunţat pe Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a precizat că atât A8, cât și A7 – Austostrada Târgu Mureș – Iași sunt priorități ale ministerului, pentru care se fac eforturi de finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență.

„S-a semnat contractul pentru proiectarea completă (studiu de fezabilitate + proiect tehnic) a Autostrăzii Unirii, A8 – sectorul principal între Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni. Astăzi, la semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos şi Leţcani. Moldova a aşteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât şi A7 sunt priorităţi şi facem toate eforturile împreună cu echipa din minister şi CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem şi ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanţare din PNRR”, a scris ministrul.

Potrivit lui Cătălin Drulă, tot joi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a parafat contractul pentru reabilitarea podului de la Feteşti, peste braţul Borcea al Dunării, parte din A2.

Proiectul, în valoare de 67,7 milioane de lei prin finanţare europeană, este unul complex: „Acest pod nu a mai beneficiat de o reparaţie capitală de patru decenii. Astfel, lucrările sunt complexe şi presupun, printre altele: înlocuirea hidroizolaţiei şi a căii pe partea carosabilă şi pe trotuare, înlocuirea parapetului pietonal şi direcţional, înlocuirea rosturilor de dilataţie, refacerea protecţiei anticorozive la structura metalică şi consolidări structurale cu grinzi.

Ministrul Transporturilor a mai precizat că, la fel ca în cazul reabilitării podului de la Cernavodă, pentru care contractul s-a semnat în februarie şi „unde se lucrează deja foarte bine”, a cerut firmei care a câştigat licitaţia „să execute lucrările în aşa fel încât să se evite restricţiile de circulaţie în perioada sezonului estival”.

Planul Național de Redresare și Reziliență reprezintă condiția esențială prin care un stat membru poate accesa fondurile disponibile prin intermediul Mecanismului de Redresare și Reziliență de 672,5 miliarde de euro, nucleul planului Next Generation EU.

România are un buget alocat estimat de 30,4 miliarde de euro destinat instrumentului de finanţare “Mecanismul de redresare şi rezilienţă”, din care 13,7 miliarde de euro sunt structuraţi sub formă de granturi şi 16,6 miliarde de euro sub formă de împrumuturi.

În total, în urma negocierilor președintelui Klaus Iohannis cu omologii europeni la summitul decizional din 17-21 iulie 2020, România va putea beneficia în anii următori de 79,94 miliarde de euro, incluzând aici și fondurile prevăzute în Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, între care politica de coeziune, politica agricolă comună, dar și fondul pentru o tranziție justă.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta