Motivul real al grevei care a paralizat circulația trenurilor: Guvernul PSD – PNL a amânat creșterea salariilor votată chiar de PSD în campania electorală din 2020. Ministrul Grindeanu dă vina pe ”niște domni dinaintea mea”

Motivul real al grevei care a paralizat circulația trenurilor: Guvernul PSD – PNL a amânat creșterea salariilor votată chiar de PSD în campania electorală din 2020. Ministrul Grindeanu dă vina pe ”niște domni dinaintea mea”
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Motivul real al grevei care a paralizat circulația trenurilor: Guvernul PSD – PNL a amânat creșterea salariilor votată chiar de PSD în campania electorală din 2020. Ministrul Grindeanu dă vina pe ”niște domni dinaintea mea”

( Mihai Roman – G4Media.ro ) Salariații din domeniul feroviar, de la cele trei companii cu capital de stat (CFR Călători, Marfă și Infrastructură) au început luni dimineață o grevă care a paralizat transportul pe calea ferată. Greviștii reclamă faptul că guvernul PSD-PNL-UDMR a amânat cu un an creșterea salariilor, prevăzută într-o lege votată în […]

( Mihai Roman – G4Media.ro )

Salariații din domeniul feroviar, de la cele trei companii cu capital de stat (CFR Călători, Marfă și Infrastructură) au început luni dimineață o grevă care a paralizat transportul pe calea ferată. Greviștii reclamă faptul că guvernul PSD-PNL-UDMR a amânat cu un an creșterea salariilor, prevăzută într-o lege votată în 2020.

  • E vorba despre Legea 195/2020 privind statutul personalului feroviar, inițiată chiar de PSD și votată în august 2020 – în plină campanie electorală – de PSD, Pro România și UDMR. Legea prevedea, printre altele, creșteri de circa 35% ale salariilor – unele extrem de mici în acest moment. Problema a apărut în acest an, când guvernul Ciucă, din care chiar PSD face parte, a amânat intrarea în vigoare a legii cu un an, până în 2023. Amânarea a fost făcută prin Ordonanța de urgență 130/2021, articolul VIII, adoptată vineri 17 decembrie.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), a explicat luni dimineață că amânarea acestei legi este motivul protestelor: „La CFR Călători, din 13.000 de salariați au rămas 11.500 de salariați. Dacă se aplica Legea statulului personalului feroviar, se ajungea la 9.000-9.500 de salariați, ceea ce ar fi permis o creștere a salariilor fără impact bugetar (…) Legea statulului personalului feroviar ar fi însemnat o creștere medie de 35% a salariilor. Cei de la marfă, aproape 90% din ei ajung în jurul salariului minim brut pe economie. Reparatorii de locomotivă la fel. S-au egalizat salariile, dar aproape de salariul minim. E inadmisibil ca un inginer să stea e un salariu de 2.300 lei bani în mână în situația în care totul s-a scumpit”.

În replică la cererile angajaților, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat vina pe predecesorii săi, fără să spună însă că tocmai partidul lui, PSD, e cel care a votat legea amânată acum de guvernul din care face parte și PSD.

„Vreau să fiu foarte clar şi să vă spun că în acest moment mă aflu, ca ministru al Transporturilor, în situaţia următoare: nişte domni, înaintea mea, au promis foarte multe lucruri, au promis că va intra în vigoare statutul feroviarilor, au promis liderilor de sindicat în discuţiile de la Ministerul Finanţelor că vor fi mărite salariile, mă refer la guvernarea care s-a încheiat în septembrie, şi că anumite facilităţi vor fi puse în practică de la 1 ianuarie. Totul e pe bază de promisiuni. Pe de altă parte, tot acea guvernare venea şi spunea că infrastructura feroviară trebuie să dispară sau să fie tratată la şi altele”, a afirmat Grindeanu, într-o conferinţă de presă, la sediul central al PSD.

Grindeanu a mai spus că dacă anul viitor ar fi mărite salariile celor de la CFR cu 10% impactul bugetar ar fi de peste 1 miliard de lei, iar aceste resurse nu există în prezent, potrivit Agerpres.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta