Partidele politice și politicienii se joacă cu mintea și emoțiile noastre.

Partidele politice și politicienii  se joacă cu mintea și emoțiile noastre.
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Partidele politice și politicienii se joacă cu mintea și emoțiile noastre.

Pentru a ne încuraja să votam cu un anumit partid sau cu un anumit politician, suntem bombardați constant cu  lozinci și clipuri electorale. Le găsim pe stradă, la televizor și pe internet. Și totuși mulți oameni nu înțeleg efectele strategiilor politice asupra subconștientului . Una dintre cele mai uimitoare reguli pe care se bazează marketingul […]

Pentru a ne încuraja să votam cu un anumit partid sau cu un anumit politician, suntem bombardați constant cu  lozinci și clipuri electorale. Le găsim pe stradă, la televizor și pe internet. Și totuși mulți oameni nu înțeleg efectele strategiilor politice asupra subconștientului .

Una dintre cele mai uimitoare reguli pe care se bazează marketingul politic este că oamenii tind să voteze fără să se gândească cu adevărat la motivul pentru care o fac. Cercetările au arătat că multe dintre acțiunile noastre politice sunt rezultatul unor acte impulsive. Cu alte cuvinte, rareori facem o alegere conștientă cu privire pe cine votam.

Pentru majoritatea partidelor politice, publicitatea se concentrează pe trezirea instinctelor și dorințelor electoratului.  Aparent, alegerea este legată de resursele mentale pe care le dedicam gândirii despre subiect politic. Dacă avem capacitatea și dorința de a reflecta la ceva, atunci partidele politice vor trebui să ne convingă rațional. Cu toate acestea, dacă nu putem sau nu vrem să gândim, atunci numai emoțiile noastre vor dicta pe cine punem stampila în cabina de vot.

Studiind acest aspect, experții din partidele politice din România și nu numai, au descoperit că de obicei nu dorim să stam mult timp gândindu-ne pe cine sa alegem. Multi dintre noi vor avea tendința să aleagă partidul sau politicianul care ii atrage atenția.  Din această cauză, partidele politice au decis să-și concentreze campaniile politice pe subconștient. Dacă reușesc să trezească anumite emoții în tine, știu că procentele la vot vor creste. Politicienii au realizat ca acest lucru ii ajuta indiferent de calitatea reală a discursului politic promovat.

Probabil va întrebați de ce clipurile și afișele electorale conțin întotdeauna atât de mulți oameni fericiți?

După cum arată cercetările, răspunsul este foarte simplu, fericirea se vinde mai mult decât datele  obiective și raționale.  Dacă va opriți pentru scurt timp să va gândiți la marketingul și publicitatea politica, probabil va veți da seama că, în general, există foarte puține informații despre intențiile reale în discursurile politicienilor. De exemplu, când vedem o reclama despre o mașină, nu vorbim despre puterea sa, caracteristicile tehnice sau calitatea componentelor sale.

Data viitoare când urmărim un anume politician, este bine sa ne întrebăm următoarele: „Oare ce emoție pozitivă dorește să asocieze politicianul cu discursul său?”  Dacă îl descoperim, atunci suntem cu un pas mai aproape de a controla efectul discursului sau asupra subconștientului nostru.  Pentru a evita căderea în capcană, singura soluție este să gândim mai conștient. Dacă ne gândim rațional și nu emotiv, vom putea atenua o mare parte a influenței discursurilor politice asupra subconștientului nostru.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta