Pas cu pas, nu se mai face nimic. Grindeanu: „Nu sunt șanse ca autostrada Ploiești-Brașov să înceapă în următorii 5 ani“. S-a renunțat și la autostrada către Moldova

Pas cu pas, nu se mai face nimic. Grindeanu: „Nu sunt șanse ca autostrada Ploiești-Brașov să înceapă în următorii 5 ani“. S-a renunțat și la autostrada către Moldova
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • Pas cu pas, nu se mai face nimic. Grindeanu: „Nu sunt șanse ca autostrada Ploiești-Brașov să înceapă în următorii 5 ani“. S-a renunțat și la autostrada către Moldova

( Redacţia– Ziasristii.ro ) Lucrul la Autostrada Ploiești – Brașov, care urma să străpungă Munții Carpați, nu va începe cel puțin în următorii 5 ani, a anunțat duminică seara, la Digi 24, ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este a doua veste foarte proastă pe care noul Guvern le-o dă românilor în ceea ce privește […]

( Redacţia– Ziasristii.ro )

Lucrul la Autostrada Ploiești – Brașov, care urma să străpungă Munții Carpați, nu va începe cel puțin în următorii 5 ani, a anunțat duminică seara, la Digi 24, ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este a doua veste foarte proastă pe care noul Guvern le-o dă românilor în ceea ce privește investițiile în infrastructură, după ce pe 8 decembrie din comunicările oficiale a dispărut și Autostrada A8, către Moldova.

Vechiul Guvern PNL-USR-UDMR făcuse o prioritate din construirea de autostrăzi, iar astă-vară, la Bruxelles, negocierile pentru PNRR s-au prelungit, parțial, și pentru că autoritățile de la București insistau să se aloce mai mulți bani pentru lucrările de infrastructură. S-au obținut, până la urmă, circa 5 miliarde din cele 29,2 pentru construcția de autostrăzi.
Noul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, explică acum că tocmai greaua moștenire a Guvernului PNL-USR-UDMR e de vină pentru anularea proiectelor de infrastructură.

„Caietul de sarcini suna așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni. Ați auzit bine

Întrebat la Digi 24 când se va face autostrada Ploiești – Brașov, Grindeanu a răspuns: “În acest moment, ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest proiect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești-Brașov, undeva, la începutul anului (2021 -n. red.) a fost scos la licitație, era altcineva ministru (Cătălin Drulă – n. red.), caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești-Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni. Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum. Înainte de a veni eu, a fost desemnat câștigătorul acestei licitații în forma despre care v-am spus. Sigur că îmi doresc să am discuții cu el și să găsesc înțelegerea la acest câștigător pentru a scurta termenele. Cu asta mă lupt în acest moment“.

Pe scurt, Sorin Grindeanu spune că, din cauza lui Cătălin Drulă nu se va face nicio autostradă: „La modul în care s-au întâmplat lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim dialog cu cei care au câștigat (licitațiile – n. red.) să considere prioritate această autostradă, ei câștigând licitațiile în termeni legali, din păcate, vă spun că nu sunt șanse (în următorii cinci ani – n. red.). Eu sunt totuși un om optimist și încerc să găsesc soluții și am convingerea că putem găsi. Nu e un tronson simplu, să ne înțelegem. Nu e construcție la câmpie, dar am această situație dată, pe care am găsit-o când am venit. E de datoria mea să încerc să găsesc soluții mai rapide și sper să am un dialog. Poate prin dialog reușim să-i convingem să scurteze toate aceste termene și să considere acest proiect un proiect prioritar chiar și pentru ei“.

Cătălin Drulă spunea însă cu totul altceva: proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov trebuia să fie deja gata la 31 decembrie, conform contractului! Documentul s-a semnat pe 21 februarie și avea termen de predare ultima zi din 2021, dar după 5 septembrie s-a sistat totul.

Nu e singura veste proastă. Tot din cauza lui Drulă, spune Grindeanu, nu se va face nici autostrada Craiova – Lugoj, deoarece s-ar fi scos la licitație un studiu de fezabilitate, fără proiectare, care are termen de predare 4 ani.

Din comunicările Guvernului a dispărut, imediat după venirea lui Grindeanu, porțiunea din Moldova a Autostrăzii A7, care în noua variantă se oprește la Buzău și nu mai ajunge la Pașcani – Siret

Noua direcție la Transporturi, de scoatere a autostrăzilor dintre priorități, a devenit clară imediat după numirea Guvernului PSD-PNL-UDMR. Pe 8 decembrie, același ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit cu asociațiile care luptă pentru autostrada spre Moldova: „Împreună pentru A8”, „Moldova vrea Autostradă” și „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”. La ședință a venit și Marcel Ciolacu, liderul PSD. Din comunicarea celor dei doi lideri ai social-democraților au dispărut referirile la Autostrada A7 Ploiești – Siret, noul proiect fiind Ploiești – Buzău!

Inițial, A7 trebuia să meargă pe traseul Ploiești – Buzău – Pașcani – Siret. Tronsonul care străbătea Moldova, de după Buzău, a fost însă eliminat de noul Guvern.

Noul șef la CNAIR e omul lui Dan Voiculescu. O parte din construirea de drumuri a fost dată pe mâna baronilor locali

După scoaterea USR din Guvern, fostul ministru liberal Florin Cîțu l-a pus șef la CNAIR (compania care se ocupă de autostrăzi) pe omul lui Dan Voiculescu. Brusc, toate proiectele aflate în derulare au început să sufere amânări și modificări.

Ministerul Transporturilor, cu noul ministru Grindeanu, a prezentat apoi un document controversat, în care șoselele din Moldova erau „retrogradate” în fața altor proiecte secundare. Grindeanu a explicat, în apărarea noii strategii, că „toate autostrăzile sunt la fel de importante”.

În urmă cu o săptămână, această dezmembrare a planului de construire a autostrăzilor a continuat cu altă măsură controversată anunțată de Grindeanu: construirea șoselelor de centură care ocolesc orașele și drumurile expres vor fi date pe mâna autorităților locale – adică a baronilor. Aceștia se vor ocupa de construirea lor, iar ministerul va plăti. Este o formă mascată de direcționare a banilor din PNRR către buzunarele liderilor politici din teritoriu care, de un an, pun presiune să fie reconectați la bugetul de stat.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta