PSD-istul Mutu a umplut de bani RTV și Antena 3, din bugetul Sectorului 6. Prețuri cămătărești: 2.000 € articolul, 5.000 € clipul video!

PSD-istul Mutu a umplut de bani RTV și Antena 3, din bugetul Sectorului 6. Prețuri cămătărești: 2.000 € articolul, 5.000 € clipul video!
  • Acasă
  • /
  • Politică
  • /
  • PSD-istul Mutu a umplut de bani RTV și Antena 3, din bugetul Sectorului 6. Prețuri cămătărești: 2.000 € articolul, 5.000 € clipul video!

( Robert Mateescu – Ziaristii.ro ) În 2019 și 2020, Primăria Sectorului 6, sub conducerea lui Gabriel Mutu (PSD), a pompat în presa de propagandă a „Ciumei Roșii” peste 340.000 de lei. Toți banii au ajuns la România TV (52.000 de euro) și Antena 3 (20.000 de euro), dezvăluie publicația Buletin de Bucureşti. Romaniatv.net și […]

( Robert Mateescu – Ziaristii.ro )

În 2019 și 2020, Primăria Sectorului 6, sub conducerea lui Gabriel Mutu (PSD), a pompat în presa de propagandă a „Ciumei Roșii” peste 340.000 de lei. Toți banii au ajuns la România TV (52.000 de euro) și Antena 3 (20.000 de euro), dezvăluie publicația Buletin de Bucureşti.

Romaniatv.net și Economica.net, site-urile grupului controlat de fugarul Sebastian Ghiță, au aplicat tarife de 5 ori mai mari Primăriei Sectorului 6 decât clienților comerciali!

România TV: 52.000 de euro

  • Veşti bune pentru elevii din Sectorul 6. Gabriel Mutu a inaugurat cel mai modern bazin de înot din Bucureşti
  • Şcoala gimnazială «SF. TREIME» din Sectorul 6, cea mai modernă unitate de învăţământ din Capitală
  • Primul amfiteatru construit în aer liber, în incinta unei unităţi de învăţământ din Sectorul 6”.

Așa sună titlurile a trei articole publicate în 2020 pe site-urile grupului România TV despre activitatea Administrației Școlilor Sector 6. În total, Romaniatv.net și Economica.net au publicat 14 articole și au primit, din bani publici, 120.000 de lei. Aproximativ 8.500 de lei pentru un articol care este, de fapt, preluarea unui comunicat de presă, nu necesită niciun efort jurnalistic.

Conform unor specialiști media consultați de Buletin de București, prețul pieței pentru o preluare de comunicat sau un advertorial marcat cu P este mult mai mic decât cel plătit de Gabriel Mutu.

Pe Economica.net, valoarea maximă ajunge la 400 de euro (aproape 2.000 de lei,) iar pe Romaniatv.net – 300 de euro (aprox. 1.500 de lei).

În schimb, fostul primar a plătit 8.500 de lei (aproape 2.000 de euro) – de 5 ori mai mult decât tariful obișnuit al celot două site-uri!

Cele două contracte au fost încheiate, în timpul fostei administrații Gabriel Mutu, cu RTV Properties Management SRL, pentru „comunicare online referitoare la activitatea desfășurată de Administrația Școlilor Sector 6″. Unul dintre ele a încetat pe 25 septembrie, cu două zile înaintea alegerilor locale.

România TV pretinde că au fost publicate „cel puțin 20 de materiale pe parcursul anului 2020”. În aceeași perioadă, fostul primar Gabriel Mutu a avut mai multe intervenții în direct la România TV, fiind promovat insistent. Cu toate acestea, el a fost spulberat la alegeri de Ciprian Ciucu (PNL), care a fost susținut și de USR-PLUS.

Alți 136.000 de lei au ajuns la România TV prin Ridzone Creative SRL. Firma este condusă de Gheorghe Catrinel Maria (care deține licența pentru postul de televiziune România TV) şi Alexandru Mircea Zamfirescu.

România TV a difuzat 6 filmulețe (clipuri video de un minut și jumătate), despre minunata activitate desfășurată de Administrația Școlilor Sector 6, pentru 136.000 de lei. Prețul unui clip video: 22.600 de lei. Gabriel Mutu este prezent în toate 6.

Potrivit G4media.ro, în 2018, Ridzone Creative SRL a primit 325.000 de lei de la PSD, partidul lui Gabriel Mutu. Cei doi proprietari ai firmei sunt oameni de încredere ai patronului real al România TV, Sebastian Ghiță, fost deputat PSD și actual fugar în Serbia, din cauza unor dosare de corupție.

Așadar, grupul România TV a încasat de la Primăria Sectorului 6, din două contracte, 256.000 de lei (circa 52.000 de euro).

Antena 3: 20.000 de euro

Un alt trust de presă care a luat bani de la Primăria Sectorului 6, în ultimii doi ani, este Antena 3. Fosta administrație Mutu a plătit televiziunii patronate de familia lui Dan Voiculescu 85.800 de lei (circa 20.000 de euro) pentru câteva filmulețe. Acestea lăudau activitatea desfășurată de Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană Sector 6 (ADPU).

Mai exact, obiectul contractelor a fost „servicii de concepție, producție și difuzare de material video, editare grafică, editare sunet și imagine”.

Durata primului contract cu Antena 3, încheiat în 2019, a fost de 5 luni. Suma de 19.800 de lei a inclus montarea a trei materiale de câte 2 minute și difuzarea fiecăruia de minim 3 ori. Asta înseamnă că un singur clip video a costat 6.600 de lei.

Cel de-al doilea contract, încheiat în anul electoral 2020, a durat trei luni, dar a costat mai mult – 66.000 de lei. Au fost realizate patru materiale audio-vizuale publicitare de patru minute.

Fostul primar al Sectorului 6, Gabriel Mutu, este acum senator PSD și membru în Comisia pentru administrație publică, precum și în Comisia pentru știință, inovare și tehnologie.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta