A plătit 30 de dolari pentru un desen. Ar putea fi o lucrare renascentista care valoreaza milioane.

A plătit 30 de dolari pentru un desen. Ar putea fi o lucrare renascentista care valoreaza milioane.
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • A plătit 30 de dolari pentru un desen. Ar putea fi o lucrare renascentista care valoreaza milioane.

( Alyssa Lukpat – NewYorkTimes ) În 2016, cineva  a licitat pentru două articole la o vânzare imobiliară din Concord, Massachusetts: un colier fals de jad pentru 1 USD și un mic desen al Fecioarei Maria cu Copilul pentru 30 USD. A expus desenul în casa lui, unde l-a arătat musafirilor  ocazionali , avea să […]

( Alyssa Lukpat – NewYorkTimes )

În 2016, cineva  a licitat pentru două articole la o vânzare imobiliară din Concord, Massachusetts: un colier fals de jad pentru 1 USD și un mic desen al Fecioarei Maria cu Copilul pentru 30 USD.

A expus desenul în casa lui, unde l-a arătat musafirilor  ocazionali , avea să spună mai târziu prietenul său. Ceva era intrigant, chiar dacă nu știa de unde venea.

Luna aceasta, un grup de experți de la British Museum din Londra a oferit un răspuns uimitor: opera de artă, intitulată „ Fecioara și copilul cu o floare pe o bancă de iarbă ”, a fost un desen nedescoperit de Albrecht Dürer, un renumit artist german născut în 1471.

Proprietarul desenului, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, a făcut una dintre cele mai extraordinare descoperiri ale operelor de artă renascentiste în ultimii ani, au spus experții. Desenul ar putea valora zeci de milioane de dolari.

Declarația conform căreia desenul a fost opera lui Dürer – o evaluare care nu este universal împărtășită de cercetători – a venit ca urmare a unei întâlniri întâmplătoare și a eforturilor unui negustor de artă care a strâns mii de mile de călătorii pentru a găsi un răspuns.

În primul rând, întâlnirea. Proprietarul desenului era prieten cu Brainerd Phillipson, care conduce un magazin de cărți rare în Holliston, Massachusetts. În 2019, Clifford Schorer, un antreprenor și dealer de artă din Boston, a trecut la magazin pentru a cumpăra un cadou de ultimă oră.

Au început să vorbească despre artă, iar apoi domnul Phillipson a menționat că prietenul său avea ceea ce credeau că ar putea fi un desen Dürer, a spus domnul Phillipson într-un interviu săptămâna aceasta. Inițialele AD din partea de jos a desenului erau „mai degrabă o poveste”, a spus el.

Menționând că desenele lui Dürer sunt extrem de rare și că a crezut că toate au fost luate în considerare, domnul Schorer a spus că i-a spus domnului Phillipson: „Ca cineva care îl cunoaște pe Albrecht Dürer, este imposibil.”Unsprezece zile mai târziu, proprietarul i-a trimis un mesaj text cu fotografii ale operei de artă domnului Schorer, care a spus că a mers direct la casa proprietarului, unde, a spus el, familia acestuia locuia modest. Domnul Schorer s-a așezat la masa din bucătărie să se uite la piesa.

„Este fie o capodoperă, fie cel mai mare fals pe care l-am văzut vreodată”, a spus el.

Domnul Schorer, care este specializat în recuperarea artei pierdute, i-a plătit bărbatului un avans de 100.000 de dolari pentru a vinde desenul, a spus el. (Termenii exacti sunt confidențiali, dar ambii vor primi bani atunci când se vinde, a spus el.) Domnul Schorer și-ar pierde avansul dacă lucrarea s-ar dovedi a fi un fals.

Trei zile mai târziu, domnul Schorer s-a îmbarcat într-un zbor către Anglia pentru a preda desenul în mâinile lui Jane McAusland, un conservator de hârtie care consiliază muzee, dealeri și case de licitații. Ea nu a răspuns la e-mailurile din această săptămână de la The Times.

La trei săptămâni după vizita sa, doamna McAusland i-a spus că desenul a fost pătat cu ceai sau cafea pentru a-l face să pară un antichitate, a spus domnul Schorer. Dar el a rugat-o să se uite din nou, iar ea a răspuns prin e-mail a doua zi cu o imagine. A făcut clic pe el, iar imaginea arăta o lumină translucidă strălucind prin hârtie.

„Avea filigranul tridentului, care este doar în desenele lui Albrecht Dürer”, a spus el. „Am fost uluit.”

Mediul preferat al lui Dürer a fost o hârtie specială realizată de patronul său, Jacob Fugger, unul dintre cei mai bogați oameni care au trăit vreodată . Doar atelierul lui Dürer a avut acces la acea hârtie, care purta filigranul semnăturii lui Fugger, conform lui Christof Metzger, un specialist Dürer care a făcut parte din juriul de experți care a autentificat desenul în această lună.

Domnul Schorer a spus că l-a întâlnit pe domnul Metzger, curatorul șef la Muzeul Albertina din Viena, în turul său prin 14 orașe din întreaga lume pentru a încerca să autentifice desenul.

Indicii precum hârtia, trăsurile de stilou și stilul Madonei i-au sugerat domnului Metzger că acesta nu a fost un fals, a spus domnul Metzger.

El a datat piesa în 1503, când Dürer a făcut o reprezentare similară a Fecioarei Maria pe o bancă cu iarbă. Domnul Metzger crede că artistul desenează idei pentru o acuarelă din 1506 intitulată „Fecioara cu o mulțime de animale ”.

Agnews Gallery intenționează să ceară o „suma de opt cifre” pentru desen, potrivit unui comunicat al galeriei luna trecută.

Domnul Schorer a călătorit prin lume pentru a învăța despre artă, dar rămâne uimit că cea mai grozavă piesă pe care a ajutat-o ​​să o descopere a fost găsită, așa cum a spus el, „în curtea mea”.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta