Bangladesh Shipping Corp cere despăgubiri de 22,4 milioane de dolari pentru atacul cu rachete asupra unei nave comerciale aflata în Ucraina

Bangladesh Shipping Corp cere despăgubiri de 22,4 milioane de dolari pentru atacul cu rachete asupra unei nave comerciale aflata în  Ucraina
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Bangladesh Shipping Corp cere despăgubiri de 22,4 milioane de dolari pentru atacul cu rachete asupra unei nave comerciale aflata în Ucraina

( MI News Network ) Bangladesh Shipping Corp cere 22,4 milioane de dolari de la asigurator pentru o navă comerciala care a fost lovită de o rachetă în martie. Se pare că este prima despăgubire majoră de asigurare rezultată din conflictul în curs din Ucraina. Agenția de transport maritim a ONU a informat săptămâna trecută […]

( MI News Network )

Bangladesh Shipping Corp cere 22,4 milioane de dolari de la asigurator pentru o navă comerciala care a fost lovită de o rachetă în martie. Se pare că este prima despăgubire majoră de asigurare rezultată din conflictul în curs din Ucraina.

Agenția de transport maritim a ONU a informat săptămâna trecută că va crea un coridor maritim sigur și securizat pentru navele comerciale și echipajele blocate în Marea Azov și Marea Neagră. În ultima vreme, proiectilele au vizat alte patru nave. Dintre acestea, una s-a scufundat în cele din urmă. Primele de asigurare au crescut cu peste o sută la sută pentru călătoriile în regiune de la începutul războiului. Asigurătorii monitorizează îndeaproape pentru mai multe daune care ar putea crește costurile și mai mult.

O explozie din noaptea de 2-3 martie a zguduit o navă din Bangladesh numită Banglar Samriddhi și a ucis unul dintre membrii echipajului acesteia. Nava a fost blocată în portul Olvia din 24 februarie, după ce Ucraina a oprit toate operațiunile din cauza invaziei Rusiei. Ucraina a acuzat armata Rusiei că țintește instalațiile portuare prin  lovituri cu rachete, în timp ce ambasada Rusiei din Dhaka a menționat că circumstanțele se pare că „se stabilesc”. Astfel, Rusia a negat că a vizat nave comerciale sau civili.

De atunci, BSC, proprietarul navei, a introdus o reclamație la asiguratorul navei privind abandonarea navei.

Sadharan Bima Corporation din Dhaka a fost furnizorul de acoperire a riscului de război. A fost reasigurat prin Tysers, brokeri ai Lloyd’s of London, a menționat o sursă de la Sadharan Bima Corporation. Sursa a mai menționat că expunerea organizației a fost de 10 la sută cu Tysers.

Suman Mahmud Sabbir, directorul general al BSC, a declarat pentru Reuters într-o întâlnire separată că va dura ceva pentru procesarea cererii. Şeful adjunct al Administraţiei Maritime a Ucrainei, Viktor Vyshnov, a informat Reuters că nava este ancorată în port, fără membri ai echipajului la bord. Ceilalți 28 de marinari au fost evacuați și trimiși înapoi în Bangladesh.

Vyshnov a fost de acord că nava a fost avariata atunci când racheta a lovit, chiar dacă nu este stabilit dacă motorul a fost avariat.

Navele de obicei cu o asigurare P&I, care are pretenții de răspundere față de terți, inclusiv daune și vătămări ecologice. Politicile separate pentru mașini și cocă acoperă navele împotriva unor tipuri de daune fizice. Aceasta este pe lângă acoperirea riscului de război.

Ultima accidentare a navei cu risc de război a fost a tancului petrolier deținut de japonezi, numit Strada Mercer. Nava a fost avariată de un atac cu drone în largul Omanului, luând viața a doi membri ai echipajului în iulie 2021.

Între 1980 și 2020, mai puțin de 10 nave au fost pierdute în atacuri, conform rezultatelor analizei datelor împărtășite de renumitul asigurător Allianz Global Corporate & Specialty.


Distribuie articolul