Canalul Suez va avea fondul său suveran

Canalul Suez va avea fondul său suveran
Suez, Egypt - November 5, 2017: Large container vessels (ship) passing Suez Canal in the sandy haze in Egypt.
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Canalul Suez va avea fondul său suveran

( MI News Network ) Autoritatea Canalului Suez, cunoscuta sub numele de SCA, și-a dezvăluit planurile de a introduce un fond suveran pentru a proteja canalul de fluctuațiile neprevăzute și crizele fără precedent în comerțul mondial, cum ar fi cele rezultate din COVID-19, au menționat ofițerii SCA. Autoritatea canalizează veniturile provenite din taxele de tranzit […]

( MI News Network )

Autoritatea Canalului Suez, cunoscuta sub numele de SCA, și-a dezvăluit planurile de a introduce un fond suveran pentru a proteja canalul de fluctuațiile neprevăzute și crizele fără precedent în comerțul mondial, cum ar fi cele rezultate din COVID-19, au menționat ofițerii SCA. Autoritatea canalizează veniturile provenite din taxele de tranzit ale canalului către Ministerul egiptean de Finanțe la fiecare sfârșit de lună. Un oficial SCA a declarat că SCA a început să pună deoparte veniturile pentru infiintarea fondului suveran.

La 15 decembrie a acestui an, Ibrahim Beshara, care conduce administrația monetară a SCA, a menționat Comisiei pentru buget și planificare că fondul a fost propus de conducerea politică a țării ca inițiativă pe termen lung pentru Canalul Suez. Ministerul egiptean al Justiției a acreditat SCA pentru crearea fondului.

Este posibil ca noua decizie să fie dezbătută la Camera Deputaților atunci când Cabinetul își va da aprobarea. Veniturile Canalului Suez de la începutul acestui an până în prima jumătate a acestei luni au fost de 6 miliarde de dolari. Aceasta este cu aproximativ 13% mai mare decât veniturile obținute de Canalul Suez în aceeași perioadă din 2020. SCA estimează că veniturile vor crește cu 11% în prima jumătate a anului 2022. Fondul Monetar Internațional estimează că veniturile vor atinge 7,6 miliarde de dolari în anul fiscal 2024-25.

Abdel Fattah al-Sisi, președintele egiptean, și administrația sa au planificat și au investit câteva miliarde de dolari în ultimii șase ani pentru a crește veniturile și a-și spori avantajul față de alte rute alternative.

Eforturile au inclus săparea unui canal paralel pentru a permite traficul în două sensuri. Acest lucru s-a întâmplat pentru prima dată de când canalul funcționează din 1869. În plus, SCA lucrează și la adâncirea și lărgirea anumitor secțiuni din partea de sud a canalului pentru a facilita trecerea lină a navelor containere gigantice.

Ideea de a lărgi precum și de a adânci canalul a venit după ce un container uriaș l-a blocat accidental timp de o săptămână, întârziind comerțul maritim și costând, de asemenea, autoritățile canalului milioane de dolari. Blocarea canalului de la începutul acestui an i-a învățat pe operatori că situațiile de urgență pot costa masiv canalul.

Canalul Suez este extrem de important pentru țară, deoarece este o sursă cheie de venit. Contează pentru lume, deoarece se află și în centrul comerțului maritim internațional. Aproape 12% din comerțul mondial trece prin canal către Marea Roșie din Marea Mediterană și invers.

Calea navigabilă egipteană este tranzitata de  30% din containerele lumii. Cu toate acestea, canalul s-a confruntat cu amenințări în ultima vreme, inclusiv din cauza apariției unor posibile canale alternative.

Unele dintre provocări includ proiecte regionale care ar putea ocoli Canalul Suez, scăzând volumul comerțului care are loc prin intermediul acestuia.

Aceasta explică cel mai bine entuziasmul și dorința guvernului de a construi un nou fond. Se pare că Beshara a vorbit, de asemenea, despre banii ținuți deoparte din veniturile din canal și clasificați drept fonduri de urgență până când noul lor fond suveran va începe să funcționeze oficial. Fondul viitor, după cum sugerează economiștii, va ajuta SCA să facă față provocărilor cu care se confruntă această cale navigabilă crucială.

Aceste probleme includ, de asemenea, modernizarea căii navigabile în așa fel încât să fie pregătită să facă față generațiilor viitoare de petroliere, containere și tancuri GNL.

În 2014, presedintele Egiptului a apelat la public cu speranța de a finanța săparea unui canal paralel cu Canalul Suez. Creditorii financiari locali, inclusiv băncile, au trebuit să ofere aproximativ 15% până la 16% ca dobânzi celor care ofereau bani pentru certificatele de investiții.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta