Creșterea lunară „astronomică” cu 121% a tarifului pentru transportul maritim

Creșterea lunară „astronomică” cu 121% a tarifului pentru  transportul maritim
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Creșterea lunară „astronomică” cu 121% a tarifului pentru transportul maritim

( MI News Network ) Tarifele de transport maritim contractate pe termen lung au crescut cu încă 16,3% în cursul lunii noiembrie, consolidând câștigurile recente, astfel încât costurile de transport pe containere să crească cu 121,2% față de an. Cele mai recente evoluții, dezvăluite în Indicii Publici Xeneta Shipping Index (XSI®), reprezintă a doua cea […]

( MI News Network )

Tarifele de transport maritim contractate pe termen lung au crescut cu încă 16,3% în cursul lunii noiembrie, consolidând câștigurile recente, astfel încât costurile de transport pe containere să crească cu 121,2% față de an. Cele mai recente evoluții, dezvăluite în Indicii Publici Xeneta Shipping Index (XSI®), reprezintă a doua cea mai mare creștere a ratelor lunare înregistrate, după o creștere de 28,1% în iulie anul acesta, toate coridoarele maritime majore înregistrând o creștere semnificativă. Prin urmare, transportatorii de top au castiguri  financiare uluitoare.

„Cand se va termina?” comentează Patrik Berglund, CEO al Xeneta din Oslo. „Exportatorii care speră într-o reducere a tarifului atât de necesar au fost lăsați în stare de soc de o nouă rundă de lovituri puternice asupra costurilor de bază. Furtuna perfectă continuă, cererea mare, transportul la capacitate maximă, congestie portuară, schimbarea obiceiurilor consumatorilor și întreruperea generală a lanțului de aprovizionare alimentează o explozie a ratelor la care, sincer, nu am mai văzut-o așa ceva. În plus, este greu să vedem o schimbare în viitor.”

Transportatorii au avut o mulțime de rezultate uluitoare în noiembrie. Gigantul francez CMA CGM a înregistrat un profit net în trimestrul III de 5,6 miliarde USD, veniturile consolidate crescând cu 89% de la an la an. Între timp, Cosco Shipping Holdings a înregistrat o creștere uimitoare a profitului său net cu 165 % în primele nouă luni ale anului 2021, ca urmare a volumelor crescute și a ratelor de transport mai mari. Veniturile au crescut cu  până la 33,24 miliarde USD.

Linia israeliană Zim și-a arătat, de asemenea, puterea, cu o creștere de trei ori a veniturilor de la an la an și un EBITDA de 2,08 miliarde USD (față de 262 milioane USD în T3 2020). Îmbunătățirea a fost facilitată de o creștere cu 174% a veniturilor medii per container transportat.

„Datorita contractele care continuă să fie garantate la rate ridicate și fără semne de scădere a cererii, transportatorii sunt, de înțeles, optimişti”, comentează Berglund. „Mulți au anunțat, sau sunt deja în desfășurare, inițiative de extindere a flotei și planuri pentru noi rute, așa că va fi interesant de văzut cum afectează acest lucru asupra unei imagini complexe a tarifelor. Informațiile de piață, precum cele furnizate prin XSI®, vor ajuta părțile interesate să țină pasul cu evoluțiile și să asigure valoarea în negocieri dure. Aceste cunoștințe sunt o necesitate absolută în acest moment.”

XSI® de la Xeneta, care este compilat din cele mai recente date privind tarifele de transport maritim de la cei mai importanți expeditori, detaliază câștiguri semnificative în fiecare punct de referință regional până în noiembrie. În Europa, importurile au crescut cu 9,1%, indicele fiind acum în creștere cu 143,3% față de anul trecut, în timp ce exporturile au crescut cu 23,7%, cea mai mare creștere lunară înregistrată (și cu 85% față de noiembrie trecut).

Orientul Îndepărtat a înregistrat câștiguri la fel de puternice atât în ​​ceea ce privește valorile de referință de import, cât și de export, anterior cu 14,6%, iar ultima cu 14,5% (creșteri anuale de 65,5% și, respectiv, 163,3%). În SUA, imaginea a fost și mai pronunțată pentru importuri, care au crescut cu 39,3% în noiembrie (în creștere cu 122,4% față de perioada echivalentă din 2020), în timp ce exporturile au urcat cu 9% (în creștere cu 26,2% față de anul precedent). .

„2021 va fi un an de amintit pentru transportatori și unul de uitat, dacă este posibil, pentru comunitatea expeditorilor”, conchide Berglund. „Ceea ce urmează este neclar, dar putem vedea că există acțiuni planificate pentru a încerca să uşureze congestionarea în marile porturi din SUA – Comisia Federală Maritimă (FMC) anunțând lansarea a șase echipe de inovare a lanțului de aprovizionare – în timp ce construcții noi, potențiali jucători noi și tendința de creștere a expeditorilor care își închiriază propriile nave ar putea afecta lanțurile de aprovizionare și logistice actuale, stresate.

„Doar timpul ne va spune, dar deocamdată este dificil să excludem noi câștiguri ale ratelor în lunile următoare. Cât de mari vor fi vor fi dezbătut… și de aceea le-am recomanda tuturor să profite de cele mai recente informații și informații pentru a încerca să afirme un nivel de flexibilitate și control pe această piață imprevizibilă.”

XSI® de la Xeneta este compilat din cele mai recente date privind tarifele de transport maritim agregate la nivel mondial. Companiile care participă la platforma de analiză comparativă și de analiză a pieței includ nume precum ABB, Electrolux, Continental, Unilever, Nestle, L’Oréal, Thyssenkrupp, Volvo Group și John Deere, printre altele.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta