GOSLOC – calea nebătută

GOSLOC – calea nebătută

By Mihai Botez – Deputat USR-PLUS Vaslui – Presedinte Filiala Judeteana USR Vaslui Pe scurt: părinților mei le trebuie o adeverință care să ateste că apartamentul a fost achitat integral, dar e foarte, foarte complicat de obținut, așa că în loc să mă căciulesc și să cer rezolvarea punctuală a situației voi încerca să o […]

By Mihai Botez – Deputat USR-PLUS Vaslui – Presedinte Filiala Judeteana USR Vaslui

Pe scurt: părinților mei le trebuie o adeverință care să ateste că apartamentul a fost achitat integral, dar e foarte, foarte complicat de obținut, așa că în loc să mă căciulesc și să cer rezolvarea punctuală a situației voi încerca să o rezolv pentru toți cei care vor mai veni după noi.

Pentru intabularea apartamentului se pare că, printre altele, este necesară și această adeverință care să ateste că apartamentul a fost achitat integral, eliberată de o instituție care se află în subordinea Primăriei Bârlad, Serviciul de Administrare al Fondului Locativ (GOSLOC). Deși acest serviciu nu face decât să verifice o bază de date și să elibereze o adeverință, se pare că niște experiențe anterioare îi fac să pună cetățenii pe drumuri și să facă foarte greu de obținut documentele.

Apartamentul este deținut în coproprietate de părinții mei, dar se pare că e un blestem acest lucru acum. Știu sigur că nu puține cupluri de la noi din Bârlad se găsesc în situația ca unul să fie în oraș și altul cine știe prin ce țară plecat la muncă sau să îngrijească de nepoți. Serviciul de Administrare a Fondului Locativ cere ca cei doi proprietari să se prezinte în persoană când fac cererea sau să vină doar unul dintre ei, dar cu procură notarială din partea celuilalt, iar această cerință mie mi se pare excesivă și chiar abuzivă.

Aș fi putut să găsesc înțelegere și să rezolv punctual problema, dar această zonă gri este un cancer pentru dezvoltarea societății noastre și cât voi mai fi în această funcție publică aș vrea să mă lupt cu el. Nu vreau să rezolv doar problema părinților mei, vreau să o rezolv pentru toți cei care se găsesc în această situație, de aceea am ales să merg pe calea nebătută, a luptei cu regulile acestea anormale și cu zona gri.

Am ales să duc această luptă pentru debirocratizare și pentru a pune birocratul în slujba cetățeanului și nu invers. Am ales să merg pe calea nebătută, chiar dacă va însemna timp pierdut și nervi, dar poate cei care vor mai avea nevoie, nu vor trebui să mai treacă prin aceleași furci caudine.

Am depus o cerere în scris și așteptăm să vedem ce regulament, ce lege invocă pentru a pune oamenii pe drumuri pentru o hârtie atât de nesemnificativă. Aș vrea ca pentru eliberarea acestei adeverințe să fie suficient un e-mail sau o cerere scrisă semnată de unul dintre proprietari.

Voi v-ați mai confruntat cu așa o situație? Cum ați procedat?

Dacă e un lucru pentru care e bine să vorbiți cu aleșii locali, consilierii locali sau parlamentarii, acestea sunt niște spețe foarte concrete pe care vă rog să le sesizați. Știu că după ce v-ați rezolvat problema nu mai aveți chef de complicații, dar nu putem face un stat funcțional dacă nu-i sesizăm și reparăm disfuncționalitățile.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta