Navele maritime si dezvoltarea speciilor invazive din apa de balast

Navele maritime si dezvoltarea speciilor invazive din apa de balast
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Navele maritime si dezvoltarea speciilor invazive din apa de balast

Un sistem de apă cu balast este esențial pentru funcționarea sigură a unei nave, dar funcționarea acestor sisteme provoacă amenințări semnificative asupra mediului și economiei locale. Capacitatea rezervoarelor de apă de balast ar putea fi de mii de tone pe o navă mare. Acest lucru permite navelor să transporte o sarcină ușoară sau grea, menținând […]

Un sistem de apă cu balast este esențial pentru funcționarea sigură a unei nave, dar funcționarea acestor sisteme provoacă amenințări semnificative asupra mediului și economiei locale.

  • Capacitatea rezervoarelor de apă de balast ar putea fi de mii de tone pe o navă mare. Acest lucru permite navelor să transporte o sarcină ușoară sau grea, menținând în același timp condiții de flotabilitate și manipulare ideale în toate situațiile.
  • O navă ar putea descărca toate rezervoarele de apă de balast
  • Componentele fizice ale sistemului includ; prize de apă de mare, filtre, pompe, tubulaturi de distribuție, rezervoare de apă de balast, sistem de tratare, sistem de refulare, comenzi si senzori de nivel.

Speciile invazive reprezintă o amenințare semnificativă pentru ecosisteme și economiile zonelor afectate. Cercetătorii cred că aproximativ o treime din toate plantele și animalele invazive documentate pot călători în rezervoarele de apă de balast ale navelor.

  • Scoicile Zebra au fost introduse în Lacul Saint Clair în 1988, când o navă a golit apa de balast în sistemul Marilor Lacuri. Marile Lacuri dețin aproape douăzeci de procente de apă dulce de suprafață a pământului într – un sistem de bazin hidrografic. Midiile non-native au eliminat soiurile native odată utilizate de industrie și au cauzat daune estimate la 7 miliarde de dolari (SUA) prin încrustarea sau înfundarea echipamentelor subacvatice esențiale activităților industriale și recreative.
  • Marea Lamprey sunt organisme care se hrănesc în afara de pește gazdă sau de a concura cu pești tineri pentru hrană. Multe specii de pești afectați de aceste specii invazive au o valoare comercială sau sportivă semnificativă. Aceste animale și altele pot trăi în apă dulce sau sărată și se pot răspândi în căile navigabile interioare din porturile și porturile saline.
  • Plantele pot parcurge, de asemenea, distanțe mari în apa de balast. Milfoilul eurasiatic este o plantă de suprafață care poate înfunda echipamentele și poate descuraja recreerea acolo unde formează rogojini groase. Milfoil eurasiatic a fost introdus în Statele Unite în anii 1940. Deoarece planta poate produce colonii mari dintr-un singur fragment mic, este probabil ca planta să fi fost introdusă în apa de balast a unei nave.

De ani de zile cercetătorii din domeniu au cautat metode pentru a combate speciile invazive în apa de balast a unei nave. Cea mai mare parte a dificultății se datorează faptului că volumele uriașe de apă trebuie tratate într-o perioadă de timp rezonabilă. Multe sisteme terestre pentru tratarea aprovizionării publice durează multe ore sau zile pentru a trece apa prin sistemele lor de tratare.

Pe de altă parte, o navă trebuie să poată descărca apa de balast cât de repede este încărcată încărcătura. În situații de urgență, tancurile de balast trebuie să se golească cât mai repede posibil. O trecere rapidă prin majoritatea sistemelor de tratare a apei de balast nu este suficientă pentru a ucide toate organismele care ar putea fi prezente.

  • Reguli de descărcare sau schimb de balast: Legea internationala , națională și locală reglementează evacuarea apei de balast. Unele zone necesită sigilarea rezervoarelor de balast, în timp ce altele permit schimbarea balastului. Schimbul de balast permite umplerea rezervoarelor cu ape locale. Este posibil să fie necesară golirea rezervoarelor sigilate de balast într-o situație de urgență, iar schimbul este împiedicat de faptul că apele străine trebuie evacuate în imediata apropiere a zonei sensibile pentru ca navele să funcționeze în siguranță.
  • Filtre mecanice: filtrele sunt suficient de fine pentru a îndepărta ouăle din speciile invazive se înfundă rapid și necesită o întreținere constantă.
  • Tratament termic: Ideea este de a încălzi apa de balast pentru a ucide orice organism nedorit. Din păcate, încălzirea unui volum atât de mare de apă nu este practic din cauza constrângerilor de timp și energie.
  • Alte tratamente energetice: ultraviolete, sonice și alte radiații au fost toate încercate, dar au probleme similare cu un tratament termic; limite de timp și energie.
  • Tratamente chimice: una dintre cele mai vechi și mai periculoase dintre toate metodele utilizate pentru controlul speciilor invazive în apa de balast. Înălbitorul cu clor și alte substanțe chimice toxice vor ucide organismele existente, dar eliberarea acestor substanțe chimice la scara necesară pentru tratarea fiecărei nave ar atinge niveluri toxice pentru toată viața acvatică în apropierea punctelor de descărcare.

Viitorul tratamentului apei de balast

Cercetătorii urmăresc acest obiectiv dificil și profitabil din punct de vedere financiar la instituțiile din întreaga lume. În 2011, o echipă și-a anunțat testul de succes pe scară mică al unui sistem de tratament cu balast în două faze, care elimină organismele nedorite și produce bicarbonat de sodiu ca produs secundar.

Sistemul este supus testelor de dimensiuni complete în Marile Lacuri. Se așteaptă ca testul pentru un sistem scalabil să funcționeze bine. Nu este clar modul în care agențiile de reglementare din întreaga lume vor răspunde la descărcarea potențială a cantităților industriale de bicarbonat de sodiu în apele lor. Bicarbonatul de sodiu este o substanță chimică obișnuită și sigură în cantități mici, dar trebuie efectuate studii pentru a se asigura că această metodă este sigură pentru utilizarea pe termen lung.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta