Noua programă de liceu ar urma să conțină mai multe ore de religie decât de fizică! Cercetătorul Presură: „Informația științifică e foarte importantă dacă vrem să avem o economie performantă“

Noua programă de liceu ar urma să conțină mai multe ore de religie decât de fizică! Cercetătorul Presură: „Informația științifică e foarte importantă dacă vrem să avem o economie performantă“
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Noua programă de liceu ar urma să conțină mai multe ore de religie decât de fizică! Cercetătorul Presură: „Informația științifică e foarte importantă dacă vrem să avem o economie performantă“

( Redacţia – Ziaristii.ro ) Numărul orelor de fizică din școlile românești ar urma să fie redus, conform propunerilor din noile planuri-cadru pentru licee și învățământul profesional, această materie ajungând ca importanță sub religie! Semnalul de alarmă este tras de cercetătorul Cristian Presură, fizician la compania Philips din Olanda, care a explicat, într-un interviu acordat […]

( Redacţia – Ziaristii.ro )

Numărul orelor de fizică din școlile românești ar urma să fie redus, conform propunerilor din noile planuri-cadru pentru licee și învățământul profesional, această materie ajungând ca importanță sub religie! Semnalul de alarmă este tras de cercetătorul Cristian Presură, fizician la compania Philips din Olanda, care a explicat, într-un interviu acordat RFI, că această idee este teribilă pentru învățământul românesc și așa învechit și neperformant.

Conform noii programe pentru elevi începând cu clasa a IX-a, numărul orelor de fizică ar urma să fie redus fie de la 3 la 2, fie de la 2 la 1 pe săptămână. Ar fi un dezastru, pentru că în lumea globalizată de azi informația științifică este vitală pentru a avea o economie performantă și, deci, un nivel de trai ridicat, spune Presură.

Cercetătorul spune că sistemul de învățământ românesc este total perimat, iar programa geme de lucruri complet neinteresante și inutile pentru elevi. Schimbarea ar trebui să plece de la manuale, dar sistemul se opune din inerție, explică Presură.

Astfel că ajungem la noi generații care ies de pe băncile școlilor neinstruite, neadaptate la cerințele pieței. Practic, carne de tun și mână de lucru necalificată, incapabilă să execute alte sarcini decât munca brută, de jos, remunerată prost și vulnerabilă la schimbările apărute în societate și în economia globală.

Incapacitatea învățământului românesc de a produce generații educate s-a putut constata din plin în perioada pandemiei. Și azi circa 30% din populație este complet incapabilă să înțeleagă cum funcționează vaccinurile și se teme că, prin eventuala imunizare împotriva Covid-19, fie îl va mânia pe Dumnezeu, fie va fi cipată de Oculta Mondială și teleghidată cu antenele 5G.

„Una dintre probleme, cea pe termen scurt, este cea a manualelor. Și a programei, care nu trebuie să mai fie veche, plină cu lucruri de care elevul nu este interesat, ci lucruri utile pentru elev, adaptate la realitatea concretă“

Cristian Presură la RFI: „Dacă adunăm toate orele de religie și adunăm toate orele de fizică, doar elevii de la liceul teoretic, profilul real, vor avea mai multe ore de fizică decât de religie. În rest, toți ceilalți, la toate celelalte școli, elevii vor avea mai multe ore de religie decât de fizică. Problema este, în esență, numărul redus de ore de fizică care ar putea să se reducă prin acest plan cadru. Pentru că cele mai multe propuneri din noul plan cadru vin cu propunerea de a reduce cu o oră numărul săptămânal de ore de fizică. Fie de la 3 la 2, fie de la 2 la 1. Informația științifică este foarte importantă dacă vrem să avem o economie performantă. Trăim într-o societate globală în care bunăstarea este dată de performanța economiei. Ca să faci față unei economii globale, tu trebuie să ai o economie foarte performantă și în felul acesta să ai bunăstare la tine în țară. De ce? Pentru că așa sunt mecanismele economiei globale. Cum construiești o economie performantă? O construiești pe baza cunoașterii științifice. Că vorbim de matematică, de fizică, de biologie, toată aceasta este informație științifică… Una dintre probleme, cea pe termen scurt, este problema manualelor. Și a programei, care nu trebuie să mai fie veche, plină cu lucruri de care elevul nu este interesat, ci lucruri utile pentru elev, adaptate la realitatea concretă. Schimbarea, dacă va fi, va fi foarte mică, pentru că sistemul, în esență, este același și sistemul decide“.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta