Prima nava cu hidrogen drept combustibil, fără emisii de carbon, din lume se numeste „ELEKTRA”

Prima nava cu hidrogen drept combustibil, fără emisii de carbon, din lume se numeste  „ELEKTRA”
  • Acasă
  • /
  • Social
  • /
  • Prima nava cu hidrogen drept combustibil, fără emisii de carbon, din lume se numeste „ELEKTRA”

( MI News Network ) Părea imposibil la început, dar un consorțiu german condus de Gerd Holbach, profesor la Technischen Universität Berlin (TU Berlin), a demonstrat cu o nouă navă că celulele de combustie ca opțiune de propulsie nu vor mai fi în curând doar un concept teoretic. Din 2016, consorțiul a fost pionierat în […]

( MI News Network )

Părea imposibil la început, dar un consorțiu german condus de Gerd Holbach, profesor la Technischen Universität Berlin (TU Berlin), a demonstrat cu o nouă navă că celulele de combustie ca opțiune de propulsie nu vor mai fi în curând doar un concept teoretic. Din 2016, consorțiul a fost pionierat în dezvoltarea Elektra, primul remorcher alimentat cu hidrogen din lume.

Sisteme energetice independente

Baza noului sistem hibrid este pachetul de baterii, format din 242 de module GO1050 aprobate DNV-GL cu o capacitate totală de 2,5 MWh, livrate de EST-Floattech, precum și trei sisteme maritime de celule de combustie (NT-PEMFC, 100kW). putere maximă fiecare).

Deși puterea bateriei și a celulelor de combustie vor fi folosite împreună pentru a alimenta motoarele electrice, pentru o redundanță completă cele două grupuri motopropulsoare sunt sisteme complet independente.

„În functionarea pe baterii, remorcherul va acoperi 65 km (40 mile) într-o perioadă de 8 ore înainte de a fi necesară reîncărcarea.”

După aproape doi ani de construcție la șantierul naval Hermann Barthel GmbH din Derben și transferul de trei zile la Westhafen din Berlin, testarea acestei ambarcațiuni unice, inovatoare și fără emisii poate începe acum.

Companiile BEHALA – Berliner Hafen- und Lagerhausgesellschaft (logistică), șantierul naval Hermann Barthel, BALLARD Power Systems (pile de combustie), ARGO – ANLEG (sistem cu hidrogen), Schiffselektronik Rostock (sistem electric de energie), EST-Floattech (sistem de baterii) și HGK Transport maritim (operațiune nautică) implicat în dezvoltarea, construcția și testarea ELEKTRA în calitate de parteneri.
ELEKTRA va acționa ca un model de urmat ca prima navă fără emisii, iar acest sistem energetic este proiectat în așa fel încât să poată fi transferat la un număr mare de tipuri de nave de coastă.

Nu este vorba doar de aprovizionarea cu energie pentru propulsia navei. Ambarcațiunea are datoria în împingerea convoaielor, dar, în același timp, echipajul locuiește la bord. Pe lângă propulsoarele principale, trebuie furnizată energie și pentru controlul temperaturii încăperilor și a timoneriei, echipajul gătește și spală la bord, iar bateriile au și „temperaturi confortabile” pentru o funcționare eficientă și o durată lungă de viață.

Toate acestea trebuie să funcționeze cu o cantitate limitată de energie transportată și fără pierderi. Căldura reziduală de la celulele de combustie este utilizată prin răcirea constantă cu apă, iar încăperile sunt încălzite de o pompă de căldură apă-apă, avantajul aici este că nava are întotdeauna apă la temperaturi peste 0°C sub chilă.

Utilizarea unui sistem auto-dezvoltat de management al energiei sprijină comandantul și logisticianul în planificarea operațiunilor și efectuarea transporturilor.

Cu 750 kg de hidrogen gazos utilizabil la o presiune de 500 bari la bord și o capacitate a bateriei de 2.500 kilowați oră, nava din convoiul de împingere cu bricheta de marfă grea încărcată URSUS are o autonomie de cca. 400 de kilometri, adică în zonele de transport de la Berlin spre Rin/Ruhr, Hamburg și Stettin mai avem nevoie de o singură stație terestră în fiecare caz în plus față de Westhafen pentru a furniza ELEKTRA cu hidrogen și electricitate.

Primele stații de țărm pentru rezervoarele de hidrogen și curentul de încărcare în clasa de putere necesară de 500 de kilowați vor fi puse în funcțiune în 2023 atât în ​​Portul de Vest, cât și în portul Lüneburg din Berlin.

Departamentul EBMS al TU Berlin a încheiat un contract de furnizare pentru umplerea și transportul sistemelor de rezervoare (Multiple Energy Gas Container – MEGC) cu hidrogen verde până la sfârșitul perioadei de proiect la sfârșitul anului 2024 cu Mittelelbe / H2 Green Parc industrial și comercial Power & Logistics GmbH.

Testele se vor desfășura inițial în principal în zona regiunii capitalei, din 2023 testele urmând a fi apoi continuate tot mai mult în traficul pe distanțe lungi spre Hamburg.

Acum avem acceptarea nautică de către comisia de investigație cu călătoria în diferite configurații de convoi push pe Havel din Berlin și așteptăm cu nerăbdare fazele de testare în proiect.

În cele din urmă vom fi învățat multe și apoi putem spune și cum viitoarele nave comercializabile din această clasă de performanță trebuie să fie echipate optim și cum pot arăta conceptele pentru alte tipuri de nave și clase de performanță.

Cu un volum total al proiectului de cca. 13 milioane de euro, proiectul este finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) cu cca. 8 milioane EUR și susținut de organizația de management de proiect Jülich (PTJ) și de Organizația Națională pentru Tehnologia Hidrogenului și a Pilelor de Combustie (ACUM) supravegheat și coordonat.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta