Ambalaj si ambalare

Cele mai multe companii considera ca ambalajul produselor lor este o forma de comunicare cu clientii. Ambalajul pe langa protejarea articolului, reprezinta si un instrument de marketing care ofera informatii despre produs, iar cu cat un ambalaj este mai placut vizual, cu atat atrage mai multi cumparatori. Ambalajul si ambalarea sunt doua cuvinte care adesea […]

Cele mai multe companii considera ca ambalajul produselor lor este o forma de comunicare cu clientii. Ambalajul pe langa protejarea articolului, reprezinta si un instrument de marketing care ofera informatii despre produs, iar cu cat un ambalaj este mai placut vizual, cu atat atrage mai multi cumparatori.

Ambalajul si ambalarea sunt doua cuvinte care adesea sunt confundate unul cu celalalt. Ambalajul reprezinta invelisul exterior al unui produs destinat cumparatorului final, in timp ce ambalarea este invelisul de protectie pentru un numar mai mare din aceleasi bunuri in momentul cand acestea sunt transportate sau manipulate in cantitati vrac. Materialele folosite atat pentru ambalaj sau ambalare sunt plasticul, cartonul sau materiale metalice (aluminiu, staniol, etc.). Aceste materiale trebuie sa fie rezistente si durabile si de asemenea sa acopere toate detaliile tehnice si aspectele promotionale ale bunurilor.

Printre aspectele tehnice, ambalajele si materialele de ambalare trebuie sa fie rezistente la impact, compresie, fluctuatii de temperatura, vibratii etc. Aspectele promotionale includ posibilitatea de a tipari informatii, detalii despre produs, coduri de bare, marci de expediere, instructiuni de manipulare si depozitare etc.

Ambalajul serveste doua scopuri principale. In primul rand protejeaza articolul de deteriorare, o ambalare adecvata asigura ca factorii externi precum fluctuatii de temperatura, umiditate, lumina, nu afecteaza calitatea produselor protejate de ambalaj, acest lucru este valabil mai ales pentru alimente. In al doilea rand, ambalajul promoveaza produsul catre consumatorul final. Ambalajele trebuie sa poata fi deschise si inchise cu usurinta pentru ca produsul sa fie distribuit facil.

In zilele noastre industria ambalajelor a evoluat mult, acum avem ambalaje de unica folosinta, reciclabile si reutilizabile. Astfel materialele de ambalare de unica folosinta sunt utilizate o singura data dupa care sunt aruncate, de exemplu anumite materiale plastice, materiale din poliestiren, acesttea dupa aruncare constituind o sursa majora de poluare, reprezentand un efect nociv asupra florei si faunei din regiune.. De aceea multe companii au inceput sa ambaleze produsele in ambalaje reciclabile sau reutilizabile.

Unele ambalaje pot fi reprocesate si reutilizate de mai mute ori inainte de a fi distruse. Materialele de ambalare reciclabile sunt de regula colectate si sortate inainte de a fi trimise pentru reprocesare. Astfel un articol care ar fi aruncat ca deseu este reprocesat si transformat intr-un alt produs. In acest mod, materialele reciclabile sunt folosite de mai multe ori inainte de a fi in cele din urma eliminate in siguranta.

Preocuparile despre mediul inconjurator si nevoia de reducere a costurilor au avut un impact major asupra ambalajelor si a materialelor de ambalare. Reducerea cantitatii materialelor utilizate, folosirea ambalajelor inteligente, utilizarea materialelor reciclabile si reutilizabile precum si a designului care economisesc spatiile de depozitare sunt doar cateva metode folosite pentru reducerea costurilor si reducerea impactului negativ asupra mediului inconjurator.


Distribuie articolul


Spune-ne părerea ta